ΝΕΑ ΠΑΡΓΑΣ

[ΝΕΑ ΠΑΡΓΑΣ][bleft]

ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

[ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΥ][twocolumns]

Ελευσίνα, Καλαμάτα, Ρόδος… Τι πρότειναν και γιατί πέτυχαν!



Για περισσότερο από ένα χρόνο ο Δήμος Ιωαννιτών επένδυε στην... Πολιτιστική Πρωτεύουσα του 2021.. Ένα στόχο μεγάλο και φιλόδοξο!

Ο στόχος αυτός χάθηκε και φυσικά τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν είναι πολλά.

Ερωτήματα που αφορούν στο χειρισμό της υπόθεσης, στο πολιτικό σκέλος, στο οικονομικό και στον τρόπο που επιλέχθηκε να στηθεί η πρόταση των Ιωαννίνων.

Σημειώνεται ότι ο φάκελος των Ιωαννίνων δεν έγινε ποτέ γνωστός στους Γιαννιώτες με ένα επιχείρημα που εφηύραν οι υπεύθυνοι.. «Κρατάμε μυστικά από τους ανταγωνιστές..».

Φυσικά, οι πιο σοβαροί από τους ανταγωνιστές, από το Νοέμβριο που κατατέθηκαν οι φάκελοι και μέχρι τον Φεβρουάριο, τους παρουσίασαν σε μεγάλες εκδηλώσεις που επέλεξαν να κάνουν τόσο στην Αθήνα όσο και στις πόλεις τους..

Είναι πολλά λοιπόν αυτά που πρέπει να απαντηθούν...

Και γίνονται ακόμη περισσότερα, όταν δούμε, γιατί κατάφεραν να κερδίσουν η Ελευσίνα, η Καλαμάτα και η Ρόδος.

Οι τρεις συγκεκριμένες υποψηφιότητες επελέγησαν γιατί «βλέπουν προς το μέλλον», αφού από την καθιέρωση του θεσμού πριν από 31 χρόνια από τη Μελίνα Μερκούρη «τα πράγματα άλλαξαν ριζικά», εξήγησε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Στηβ Γκρην.

Σημειώνεται ότι αυτό που αξιολογούν οι εμπειρογνώμονες της Ε.Ε. είναι το πρόγραμμα, η κεντρική ιδέα ενώ δεν αξιολογείται το παρελθόν, το τουριστικό ρεύμα, οι ευεργέτες, η παράδοση...

Κριτήρια αποτελούν η κεντρική ιδέα, η έρευνα, η τεχνολογία, η καινοτομία και κυρίως το αγκάλιασμα από την κοινωνία, ότι πρόκειται, δηλαδή, για μία υπόθεση που αφορά τον τόπο γενικότερα.

Σ’ αυτή την διαδικασία, απαιτείται μία κοινωνική συναίνεση και χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Φιλιππούπολης της οποίας η κεντρική ιδέα για να διεκδικήσει τον τίτλο ήταν πως το 2019 θα αγκαλιάσουν τους ΡΟΜΑ που κατέχουν το 10% του πληθυσμού της πόλης με εκπαίδευση και εναρμόνιση με την κοινωνία έχοντας ως άξονα τον πολιτισμό, διεκδικώντας πολιτιστικές δράσεις στην ύπαιθρο.

Που στηρίχθηκαν λοιπόν οι τρεις πόλεις και κέρδισαν την πρόκριση στην επόμενη φάση;

Στην Καλαμάτα, η κεντρική ιδέα σηματοδοτεί μια πόλη που αναδύεται, που ανατέλλει, που ανέρχεται, που κινητοποιείται, αλλά και που εγείρεται.
Όλος ο πλούτος της Μεσσηνίας εντάχθηκε σε ένα σύγχρονο καλλιτεχνικό πρόγραμμα που θα είναι φτιαγμένο για όλο το χρόνο και θα εναλλάσσεται σύμφωνα με τις τέσσερις εποχές που είναι αισθητές στην περιοχή.
Δημιούργησε γραφείο υποψηφιότητας, το οποίο στελέχωσε με συγκεκριμένα πρόσωπα και κυρίως ανέπτυξε ένα μεγάλο δίκτυο εθελοντών, που εντάχθηκαν σε συγκεκριμένες ομάδες εργασίας.

Η Ελευσίνα, για πολλούς αποτέλεσε την μεγάλη έκπληξη, καθώς αποτελεί κατεξοχήν βιομηχανική πόλη... Όμως, όπως ήδη αναφέρθηκε, τα κριτήρια δεν περιλαμβάνουν την ιστορία, τα μνημεία, το περιβάλλον...

H κεντρική ιδέα της Ελευσίνας, αφορά στη δημιουργία της elEUsis, ενός εργαστηρίου που προκύπτει από τη σύνδεση της Ελευσίνας και της Ευρώπης. Η Ελευσίνα και η Ευρώπη συναντώνται στο «ευ», που σημαίνει το καλό με τη βαθύτερη έννοια του όρου. Σηματοδοτεί τη δυνατότητα αυτού του καλού να γονιμοποιεί το περιβάλλον του, να το εξελίσσει και να το μετασχηματίζει όπως ακριβώς η τέχνη και ο πολιτισμός μετασχηματίζουν και διαφοροποιούν ποιοτικά τον κόσμο.

Στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, τόσο η Ελευσίνα όσο και η Ευρώπη καλούνται να επαναφέρουν το «ευ» στην καθημερινότητα και να προσδιορίσουν ένα νέο μοντέλο βιωσιμότητας. Θέτοντας την τέχνη και τον πολιτισμό στη βάση όλων των τομέων της ανθρώπινης δραστηριότητας, η ElEUsis καλλιεργεί το σπόρο της Μετάβασης σε μια νέα εποχή ευφορίας, της εποχής της Euphoria.

Η Ρόδος το νησί του Απόλλωνα έχει βασίσει την υποψηφιότητά της στη διαχρονική λάμψη του φωτός, του πολιτισμού, των τεχνών και του δημιουργικού διαλόγου πέρα από τα στενά γεωπολιτικά σύνορα. Στο φάκελο της Ρόδου, αποδίδεται η ενίσχυση αυτής της λάμψης αλλά και η ενέργεια που εμπνέει τους ανθρώπους να κάνουν αυτό το ταξίδι. Η Ρόδος ως νησί είναι άρρηκτα συνδεδεμένη τόσο με το φως όσο και με το ταξίδι...

Υπήρξε φάρος πολιτισμού στην Ευρώπη και στη Μεσόγειο και σήμερα καλεί σε ένα νέο ταξί, αναγέννησης, ελπίδας, ειρήνης της Ευρώπης”.

Η υποψηφιότητα της Ρόδου ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το έτος 2021 αφορά την τέχνη και το ανθρώπινο πνεύμα. Έχει επιλέξει την ιδέα του ταξιδιού ως μεταφορά για το μονοπάτι που οδηγεί στην αυτογνωσία, με συνοδοιπόρους πιο αλληλέγγυους και εμπνευσμένους πολίτες.

Η Καλαμάτα, η Ελευσίνα και η Ρόδος, κατάφεραν να κάνουν συμμέτοχους τις τοπικές κοινωνίες. Να μοιραστούν το όραμά τους με τους πολίτες... Να αφήσουν στην άκρη τα μικρά και καθημερινά και να συστρατευθούν σε κάτι μεγάλο κι οραματικό.

Τα Γιάννινα απλά απέτυχαν...

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :


ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙA

[ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙA ΠΑΡΓΑΣ][threecolumns]

ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

[ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ][bleft]

ΙΣΤΟΡΙΑ

[ΙΣΤΟΡΙΑ][bleft]

ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

[ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ][threecolumns]