ΝΕΑ ΠΑΡΓΑΣ

[ΝΕΑ ΠΑΡΓΑΣ][bleft]

ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

[ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΥ][twocolumns]

Πράσινο φως για την αποκατάσταση του Ρωμαϊκού Θεάτρου



Το πράσινο φως έδωσε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, στην μελέτη για τις επεμβάσεις που αναμένεται να δώσουν νέα δεδομένα αλλά και να θωρακίσουν το Ρωμαϊκό Θέατρο της Νικόπολης.

Το μνημείο είναι ερειπωμένο και παράλληλα, κατά ένα μέρος του, θαμμένο. Δεν είναι επισκέψιμο και η κατάστασή του θεωρείται επικίνδυνη.

Ετοιμορροπίες, κλίσεις κοντινές με του πύργου της Πίζας, και σε άλλα σημεία μέχρι και 60%, και παρασκήνια σε οριακή ισορροπία δεν επιτρέπουν στο κοινό να το προσεγγίσει. Ο χρόνος, οι σεισμοί και το νερό, όπως και η ανθρώπινη παρέμβαση με συστηματικές αφαιρέσεις και καταστροφές του υλικού του, το έχουν φέρει σε σημείο καμπής.

Οι αρχιτέκτονες μελετητές προτίμησαν να καταρτίσουν μια ολική μελέτη για ολόκληρο το μνημείο. Από το σκηνικό οικοδόμημα, που χρειάζεται αντιστηρίξεις και αναστήλωση, μέχρι τα ειδώλια στο άνω τμήμα του κοίλου. Θα ξεκινήσουν με μια τεχνική μελέτη για το γεωλογικό υπόβαθρο και θα συνεχίσουν με τα στατικά προβλήματα του σκηνικού οικοδομήματος και με το άνω διάζωμα του κοίλου.

Το υπόλοιπο θέατρο είναι θαμμένο και θα απαιτηθούν ανασκαφές, όπως και στο σκηνικό οικοδόμημα.

Η Νικόπολη, η πόλη που χτίστηκε σε ανάμνηση της Νίκης του Οκταβιανού Αυγούστου επί του Μάρκου Αντώνιου και της Κλεοπάτρας στη ναυμαχία του Ακτίου το 31 π.Χ., βρίσκεται σε απόσταση μόλις 6 χλμ. από τη σύγχρονη πόλη της Πρέβεζας. Το Θέατρο της Νικόπολης βρίσκεται στο «Προάστειο», έναν ιερό χώρο - τέμενος στο βόρειο τμήμα της Νικόπολης εκτός των τειχών της ρωμαϊκής περιόδου.

Το μνημείο έχει νοτιοδυτικό προσανατολισμό με πανοραμική θέα προς τη Νικόπολη, τον Αμβρακικό Κόλπο και το Ιόνιο Πέλαγος. Οπως είπε στο ΚΑΣ ο Κωνσταντίνος Ζάχος, που γνωρίζει άριστα όλα τα μνημεία της περιοχής, η ανέγερσή του εντάχθηκε στο οικοδομικό πρόγραμμα του Οκταβιανού και συνδέεται με την αναβίωση των Ακτίων, στους οποίους συμπεριλήφθηκαν σκηνικοί και μουσικοί αγώνες. Σημαντικές εργασίες επισκευής και ανακατασκευής πραγματοποιήθηκαν κατά τους επόμενους αιώνες.

Το μνημείο χαρακτηρίζεται από τον ιδιότυπο συγκερασμό στοιχείων της ελληνικής και ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής. Το κοίλο του θεάτρου έχει διάμετρο 96 μέτρων και αναπτύσσεται στο φυσικό πρανές του λόφου (ελληνικό σύστημα) όπως και σε λιθόκτιστες υποδομές (ρωμαϊκό σύστημα). Περιμετρικά του κοίλου εξωτερικά -για την καλύτερη προστασία του μνημείου- κατασκευάστηκε ψηλός καμπύλος τοίχος, ο οποίος κατά διαστήματα ενισχυόταν με αντηρίδες, που έφεραν τις ωθήσεις της κατασκευής.

Στα άκρα και στο μέσον του τοίχου, ο οποίος αντιμετωπίζει τώρα πολλά προβλήματα, ανοίγονταν τρεις είσοδοι προς το κοίλο. Στο ανώτατο τμήμα του κοίλου δημιουργείται περιμετρική στοά με ανοίγματα και κόγχες.

Η ορχήστρα, όπως και το κοίλο, είχε σχήμα κανονικού ημικυκλίου. Το διώροφο σκηνικό οικοδόμημα είχε μνημειακή πρόσοψη με πλούσιο γλυπτό διάκοσμο, καθώς οι είσοδοι και τα ανοίγματα πλαισιώνονταν με κίονες και κόγχες, που φιλοξενούσαν εξαιρετικής τέχνης μαρμάρινα αγάλματα θεών και μουσών.

Το διώροφο σκηνικό οικοδόμημα του θεάτρου είχε μνημειακή πρόσοψη με πλούσιο γλυπτό διάκοσμο, καθώς οι είσοδοι και τα ανοίγματα πλαισιώνονταν με κίονες και κόγχες που φιλοξενούσαν εξαιρετικής τέχνης μαρμάρινα αγάλματα θεών και μουσών


Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :


ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙA

[ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙA ΠΑΡΓΑΣ][threecolumns]

ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

[ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ][bleft]

ΙΣΤΟΡΙΑ

[ΙΣΤΟΡΙΑ][bleft]

ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

[ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ][threecolumns]